سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه ریمپ و عمر موتور

 

چگونه ریمپ می تواند عمر موتور را زیاد کند ؟

به طور مثال در خودرو H30 CROSS – اچ سی کراس که موتور آن TU5 و ایسیو بوش ME 7.4.4 یورو 4می باشد، این خودرو زمانی که با بنزین ایران کار می کند دارای ناک یا احتراق پیش رس می باشد که دلیل این امر استفاده از بنزین یورو 2در خودرو یورو 4می باشد. همین ناک علاوه بر افت راندمان باعث کاهش عمر موتور می شود. ایراد ناک را به راحتی میتوان با ریمپ ایسیو کاملا برطرف نمود که این کار علاوه بر بهبود کشش و شتاب، عمر موتور نیز افزایش می یابد.

یا در همین خودرو دمای بالا آب علاوه بر کاهش عمر مفید قطعات باعث بالا رفتن دمای خنک کن گیربکس اتوماتیک می شود. بالارفتن دمای گیربکس علاوه بر آسیب به خود گیربکس منجر به ضربه زدن یا تقه های گیربکس می شود. با کاهش دمای خنک کن از طریق ریمپ ECU تمامی مشکلات حل شده و عمر خودرو افزایش می یابد.

از انجا که اعضای تیم دکتر ریمپ اعضای انجمن ملی موتور ایران ( مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ) بوده به تمامی بنچ مارک های حاصل از آزمایشات موتور TU5 ،TU3 ،EF7 دسترسی دارند، تغییرات را با علم کامل به این موتورها انجام می دهند.

آیا ریمپ ecu ضرر دارد؟ هم بله، هم خیر

ریمپ به معنای بازنگری دوباره برنامه ECU خودرو برای اپتیمم سازی موتور است. اگر ریمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسیب جدی به موتور می شود.

اگر آوانس جرقه زنی افزایش یابد باعث افزایش قدرت موتور می شود. تمامی تغییرات ریمپ ای سی یو با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و کیفیت سوخت بنزین ایران تغییر می یابد تا بدون ایجاد مشکل در موتور و کاهش عمر موتور این تغییر انجام شود.

در مرکز دکتر ریمپ به طور تخصصی ریمپ انجام میشود.