سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ آریزو 5

معرفی خودروی آریزو 5

   Chery Arrizo 5 در سال 95توسط مدیران خودرو، با موتور 1500تنفس طبیعی 116اسب بخاری عرضه شد. عدم توازن قدرت موتور با وزن، خودرو را به یک تنبل متحرک تبدیل کرده بود! در سال 96برای رفع این معضل مدل توربو این خودرو ارائه شد. با افزایش 35اسب بخار، آریزو 5چالاک تر شد. اما بزرگترین ایراد در هر دو مدل اتوماتیک این خودرو گیربکس CVT می باشد که در کنار تاخیر پدال گاز معضل شروع حرکت را  دوچندان می کند.

نکات مثبت آریزو 5: طراحی جذاب ظاهر، امکاناتی نظیر کروز کنترل فابریک، سانروف، کیلس استارتر، نمایشگر 8اینچی، دوربین دنده عقب حساس به زاویه فرمان، سیستم نشان دهنده باد لاستیک و صندلی های جلو ارگونومیک.

نکات منفی آریزو 5: فقدان مه شکن جلو و تهویه مطبوع اتوماتیک، عدم ارائه نویگیشن در سیستم نمایشگر، کوبش سیستم تعلیق همراه با صدای جلوبندی، صدای لقی سیستم فرمان، عدم ساپورت نمایندگی در تامین قطعات.

ریمپ خودرو موتور 1500 تنفس طبیعی آریزو 5

موتور 1500تنفس طبیعی آریزو 5

ریمپ موتور آریزو 5 توربو شارژ

موتور 1500توربوشارژ

مزایای ریمپ خودرو آریزو 5توربو و اتمسفریک چیست؟

چری 5از دو نوع ایسیو در مدلهای خود بهره می برد. در رفتار متفاوت موتور توربو و اتمسفر به همین علت باید در نظر داشت که ایرادات هم متفاوت یا مشترک خواهند بود.

??رفع مکث اول حرکت

یکی از گلایه های اکثر دارندگان آریزو 5، کندی در شروع حرکت می باشد. دکتر ریمپ با اصلاح جداول دریچه گاز این مشکل را حل می کند. و مکث شروع حرکت به حداقل خود می رسد.

 

??رفع ایراد گیر کردن در سربالایی در حرکت به عقب

در اکثر خودروهای چینی با گیربکس CVT این مشکل به چشم می خورد.  این مشکل سبب فشار بیش از حد به گیربکس و آسیب دیدگی آن می شود. در پکیج ریمپ دکتر ریمپ با اصلاح جداول گشتاور دور پایین، این ایراد به کلی برطرف می شود.

??آپدیت گیربکس به لحاظ عکس العمل

یکی از نارضایتی های مالکان خودروهای چینی اتوماتیک، سرعت پایین عکس العمل گیربکس به درخواستهای راننده بخصوص در زمان معکوس کشیدن است.  ما در دکتر ریمپ با برنامه ریمپ، عملکرد گیربکس را به طرز چشمگیری بهبود می بخشیم.

??افزایش شتاب

مشکل کشش و شتاب در مدل 1500سی سی اتوماتیک بیشترین نارضایتی مالکان را به همراه داشته است . دلیل این مشکل عدم توجه شرکت سازنده به ناهمخوانی قدرت موتور و وزن خودرو می باشد. در چنین حالتی می بایست کالیبراسیون ایسیو بر مبنای نهایت توان تنظیم شود. نه استاندارد آلایندگی یورو 5که در کشور ما امکان پاس کردن آن وجود ندارد!

??رفع لگ توربو

بزرگترین ایراد آریزو5توربو که متاسفانه به مالکان اطلاع داده نمی شود، افت لحظه ای شتاب در حین ورود توربو شارژ به مدار می باشد. سیستم توربو شارژ بطور معمول از حدود 1800دور بر دقیقه، کم کم وارد مدار شده. در 2400دور بر دقیقه، به ماکزیمم راندمان میرسد که به Spool مشهور است. اما روی دیگر این سکه ابتدای وارد شدن به مدار توربو می باشد.چون به نهایت دور خود نرسیده، ابتدا مکث یا اصطلاحا کپ زیر پدال گاز ایجاد می کند. سپس شروع به دور گیری می کند. این فرایند لگ توربو  Turbo lag نامیده می شود. در برنامه دکتر ریمپ این لگ به حداقل خود میرسد طوری که راننده آن را احساس نمی کند.